Методичний калейдоскоп

Методичний калейдоскоп

17.03.2015р.

Заняття з мовленнєвого спілкування на тему: розповідь за картиною “Весна в лісі” –в молодшій групі №10

Мета заняття: продовжувати вчити дітей відповідати на запитання за змістом картини; вчити вживати іменники в однині і множині, утворювати пестливі слова від прикметників, правильно вживати прийменники – за, перед, під, на.Вправляти дітей у чіткій та правильній вимові звука “Щ”, вчити виділяти перший звук в словах, які починаються на голосний звук.Розвивати пам’ять, мову.Виховувати інтерес до природи.

16.03.2015р.

Інтегроване заняття з пріоритетом пізнавально-екологічного розвитку: “Україна – рідний край, рідна вулиця, дім, гай” –в середній групі №8

Мета заняття: поглибити знання дітей про рідне місто та його визначні місця; познайомити з архітектурними та скульптурними пам’ятками міста.Розвивати інтерес до визначних місць рідного краю.Виховувати патріотичні почуття до місця де живемо.

Закріпити вміння малювати нетрадиційним методом – долонькою, доповнювати мілкі деталі пензликом.

Вихователь: Крива Олена Анатоліївна

12.03.2015р.

До бабусиної скрині” – заняття з народознавства в молодшій групі №10

Мета заняття: познайомити дітей з одним із видів декоративно-прикладного мистецтва – вишиванками,розкрити красу вишиванок,багатство кольорів,різноманітність орнаментів,їх видів,форм;символом України – віночком,з символічним значенням квітів,стрічок,та їх кольорів,з народними звичаями та обрядами, пов’язаними з вишиванками.Розвивати образне мислення,естетичне сприйняття.Виховувати любов до рідного краю,національну гордість.

Вихователь: Глазкова Надія Федорівна

Подорож на острів скарбів” – заняття з логіко-математичного розвитку з елементами розвивального навчання в старшій групі №3

Мета заняття: ознайомити дітей з формулою, вчити користуватись умовною міркою та складати приклади.Закріпити навички порядкової лічби в межах 20, рахунку 2-ми, 5-ми в межах 100, дні тижня.Розвивати логічне мислення, вміти користуватись кодом руху, класифікувати геометричні           фігури за кольором, формою та величиною;складати з частин ціле та орієнтуватись в просторі.       Виховувати вміння працювати самостійно та гуртом.

Вихователь: Загородня Світлана Дмитрівна

Семінар-практикум: “Патріотичне виховання дітей дошкільного віку засобами інтегрованої освітньої діяльності”

Мета семінару: 

  • підвищити рівень теоретичної підго­товки педагогів щодо питань патрі­отичного виховання дошкільників в умовах сьогодення;
  • формувати творчий  підхід  до  підбору  форм,  методів  та  прийомів для реалізації  завдань   патріотичного   виховання діяльності».

11.03.2015р.

Інтегроване заняття з  художньо-мовленнєвого розвитку з пріоритетом патріотичного виховання за твором В.Сухомлинського “Папуга та журавель” + ліплення “Кетяг калини” в середній групі №2

Мета заняття: продовжувати ознайомлювати дітей з різними жанрами творів, уважно слухати, характеризувати головних героїв, відповідати на запитання за змістом.Розвивати вміння утворювати похідні прикметники від заданої ознаки, навичку називати характерні особливості предмета.Виховувати почуття приналежності до свого народу, гордості за неповторність природи.

Вчити дітей прийомам ліплення на папері, удосконалювати роботу з пластиліном, правильно розміщувати елементи.Розвивати дрібну моторику рук, окомір, художнє сприйняття.

Вихователь: Хмель Ольга Михайлівна

Заняття з художнього розвитку(малювання) + художня література.Читання казки Л.Ніцой “Бджілка” + “Сонячна галявина” в старшій групі №7

Мета заняття: удосконалювати вміння виділяти у творі головну думку, характеризувати головних героїв казки, вміння обгрунтовувати свою думку, визначати жанрові особливості твору, надати дітям енциклопедичні знання про комах(бджіл).Розвивати пам’ять, логічне мислення, ототожнення себе невід’ємною частиною природи.Виховувати дбайливе ставлення до природи.Вчити дітей наносити клей на обмежену площу, та формувати квітку кульбабки прийомом висипання кокосової стружки та прийомом скручування серветок.

Вихователь: Приступа Ірина Петрівна

26.02.2015р.

Інтегроване заняття з пріоритетом логіко-математичного розвитку “Принцесу виручаємо – права дітей вивчаємо” в старшій групі №6(6-го р.ж.).

Мета заняття: уточнити знання дітей про свої права.Закріпити склад числа з двох менших у межах 8.Вправляти дітей у закріпленні сенсорних еталонів(колір,форма,величина) за допомогою геоконта та квадрата Воскобовича;розвивати логічне мислення та дрібну моторику рук.Вміння порівнювати предмети за схемою(РН).Розвивати вміння орієнтуватися у просторі та часі.Закріпити назви казок.Розвивати конструкційне мислення та будувати складні конструкції за зразком.

Вихователь: Борщук Лариса Аркадіївна

Інтегроване заняття з пріоритетом логіко-математичного розвитку “Як ми ділили апельсин” в середній групі №2(5-го р.ж.).

Мета заняття: розширити знання дітей про сім’ю, вчити розповідати про сім’ю закартинкою.Розвивати мислення,кмітливість.Закріплювати вміння дітей лічити від 1 до 4 в прямому і зворотньому порядку.Називати сусідів чисел 2,3.Удосконалювати вміння знаходити найбільше і найменше число.Уточнити явлення про геометричні фігури(круг,прямокутник,трикутник),продовжувати навчати розділяти ціле на частини,розвивати навики просторової орієнтації.Розвивати пам’ять мислення,спонукати доводити свою думку,розвивати вміння знаходити предмет серед запропонованих.

Вихователь: Семак Лариса Володимирівна

Педагогічна рада № 3

Формування логіко-математичної компетентності дошкільників через використання інноваційних технологій.

Круглий стіл:

  • Формування сенсорно-пізнавальної активності  дітей  раннього віку.
  • Використання методології ТРВЗ  для забезпечення  пізнавальних та творчих процесів  у  дошкільників.
  • Розвиток логіко-математичних  здібностей дошкільників  шляхом використання паличок К’юізенера.
  • Забезпечення логічних вмінь  дошкільників через використання  ігор-завдань «Логіки  Світу» І.Стеценко.                                  
  • Ефективне використання Блоків Дьєнеша  для засвоєння сенсорних   еталонів.
  • Вплив  елементів  розвивального  навчання Д.Б.Ельконіна та  В.В. Давидова   на розвиток логічного мислення дошкільників.

19 лютого 2015 р. був проведений майстер – клас для педагогічних працівників “Витинанки витинаємо…”

Авторські роботи майстра витинанок, аматора народного мистецтва, вихователя ДНЗ № 39 Хмель О.М.

3 лютого 2015р. в дошкільному закладі був проведений інтерактивний навчальний семінар для педагогічних працівників “Права дитини – обов’язок дорослого”.

Рольова гра-вправа для вихователів “Надія”.

Мета: актуалізувати педагогічний та особистісний потенціал задля ефективної роботи педагогів щодо дотримання прав дитини у взаємодії як з дітьми, так і з батьками.

28 січня 2015 року відбулося методоб’єднання для інструкторів фізичної культури міста на тему: “Формування основ здорового способу життя дітей дошкільного віку засобами впровадження спортивних вправ та ігор з елементами спорту”.

Завдання: навчальні удосконалювати вміння дітей виконувати вправи сидячи на фітболах.Вчити вести м’яч двома та однією руками по прямій та між предметами, закидати м’яч у баскетбольний кошик двома руками від грудей, передавати м’яч у русі.

розвивальні – розвивати фізичні якості: силу м’язів, координацію рухів, рівновагу, влучність, гнучкість, розвивати дрібну моторику.Сприяти розвитку уяви, уваги, пам’яті.

оздоровчі – профілактика викривлень хребта, формування правильної постави у дітей, зміцнення м’язової системи. профілактика застудних захворювань.

виховні – виховувати бажання пізнавати природу Космосу, розуміти себе як частинку Всесвіту.

Заняття з фізичної культури з дітьми старшого дошкільного віку: велика тематична гра “Всесвіт”, ситуаційна міні-гра  “У космічному просторі далекому”.

Перегляд відеозаняття дітей в басейні

Семінар-практикум

«Патріотичне виховання дітей дошкільного віку засобами інтегрованої освітньої  діяльності»

 

Мета:

– підвищити рівень теоретичної підготовки педагогів щодо питань патріотичного виховання дошкільників в умовах сьогодення;

– формувати творчий підхід до підбору форм, методів та прийомів для реалізації завдань патріотичного виховання діяльності.

Любов до Вітчизни починається з любові до своєї Малої Батьківщини – місця, де людина народилася.

IMG_9336

 IMG_9335

До основних завдань патріотичного виховання дошкільників належать:

• формування любові до рідного краю (причетності до рідного дому, сім’ї, дитячого садка, міста);

• формування духовно-моральних взаємин;

• формування любові до культурного спадку свого народу;

• виховання любові, поваги до своїх національних особливостей;

• почуття власної гідності як представників свого народу;

• толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників, батьків, сусідів, інших людей.

ВИХОВУЄМО МАЛЕНЬКИХ ПАТРІОТІВ:

На осінній ярмарці

IMG_8997

IMG_9019

На підтримку воїнів

IMG_9022

Українці ми маленькі

Патріотичне виховання дошкільнят -це не лише виховання любої до рідного дому, сім’ї, дитячого садка, але виховання шанобливого ставлення до людини-трударя та результатів її праці, рідної землі, захисників Вітчизни, державної символіки, традицій держави, загальнонародних свят.

Дитину ще в дошкільному віці необхідно навчити бути приязною (до чого-небудь, бути відповідальною в її малих справах, вчинках).

Перш ніж дитина навчиться співпереживати бідам та проблемам Батьківщини, вона повинна навчитися співпереживанню взагалі як людському почуттю. Захоплення просторами країни, її красою та природними багатствами виникає тоді, коли дитину навчили бачити красу безпосередньо навколо себе. Також, перш ніж людина навчиться трудитися на благо Батьківщини, необхідно навчити її добросовісно виконувати трудові доручення, прищеплювати любов до праці.

Патріотичне почуття за своєю природою багатогранне, воно об’єднує всі сторони особистості: моральну, трудову, розумову, естетичну, а також фізичний розвиток і передбачає вплив на кожну із сторін для отримання єдиного результату.

Дитина старшого дошкільного віку може і повинна знати, як називається країна, в якій вона живе, її головне місто, столицю, своє рідне місто чи село, які в ньому є найголовніші визначні місця, яка природа рідного краю та країни, де дитина живе, які люди за національністю, за особистими якостями населяють її країну, чим прославили вони рідну країну і увесь світ, що являє собою мистецтво, традиції, звичаї її країни.

У дошкільників поступово формується „образ власного дому” з його укладом, традиціями, спілкуванням, стилем взаємодії. Дитина приймає свій дім таким, яким він є, і любить його. Це почуття „батьківського дому” лягає в основу любові до Батьківщини, Вітчизни.

Важливо, щоб у дитини в сім’ї були свої обов’язки, щоб її не звільняли через малі роки від спільної праці, – це сприяє зміцненню „почуття сім’ї”.

Двір, вулиця, на якій живе дитина, також можуть сприяти зміцненню приязні та відчуття власності (мій двір, моя вулиця). Тут першорядне значення має як батьки формують у дітей такі почуття.

Разом із тим тут також постає питання про необхідність повідомлення дітям інформації про їх вулицю: її назва, що на ній розташовано, який ходить транспорт, як зв’язана ця вулиця з тією, на якій знаходиться дитячий садок, – можна пройти пішки чи треба їхати.

Діти старшого дошкільного віку можуть і повинні знати назву свого міста, його головні вулиці, визначні місця, музей, театри та ін.

При ознайомленні з природою рідної країни акцент робиться на її красі, розмаїтті, багатстві, на її особливостях. Діти повинні отримати уявлення про те, які тварини живуть в наших лісах, які ростуть дерева, за яким деревом можна відразу визначити Україну („Без верби і калини нема України”), які квіти цвітуть на українських полях і луках (кульбабки, волошки, маки).

Важливим напрямком роботи по вихованню любові до Батьківщини є формування у дітей уявлень про людей рідної країни.

Перш за все необхідно згадати тих людей, які прославили нашу країну – художників, композиторів, письменників, винахідників, вчених, мандрівників, філософів, лікарів

Створення відповідного розвивального середовища в групі та дошкільному закладі, яке б сприяло розвитку особистості дитини на основі народної культури з опорою на краєзнавчий матеріал.

Інтегроване заняття з пріоритетом пізнавально – екологічного розвитку “Україна – рідний край, рідна вулиця, дім, гай” – (в середній групі № 8).Заняття провела вихователь – Крива Олена Анатоліївна.